Wśród wielu typów urządzeń technicznych znajdujących zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu jedno z czołowych miejsc zajmują różnego rodzaju suwnice. Skutecznie wspomagają pracę, ułatwiając między innymi utrzymanie ciągłości produkcji, dlatego warto zapoznać się z nimi trochę bliżej.
Każda suwnica, żuraw czy inne urządzenie dźwignicowe, czyli urządzenie transportu bliskiego, jest projektowane zgodnie z indywidualnym zamówieniem odbiorcy. Musi uwzględniać wszystkie jego wymagania w tej kwestii i specyfikę procesu produkcji, oraz miejsca, gdzie będzie zamontowane i użytkowane. Projekty powstają z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania AutoCAD, z dokładnymi wyliczeniami najważniejszych parametrów pracy urządzenia. Dzięki temu będzie ono pracować długo i bez awarii powodujących kosztowne przestoje.
Projekt sporządzony przez najlepszych specjalistów, jakich zatrudniamy w ALSO Holding, stanowi podstawę do wykonania zamówionego przez Klienta urządzenia. Równie istotny jest profesjonalizm, duża wiedza i olbrzymie doświadczenie pracowników, którzy zajmą się stworzeniem urządzenia transportu bliskiego z najlepszych dostępnych komponentów. W celu ich dostawy współpracujemy z renomowanymi kooperantami, niemieckimi firmami godnymi zaufania, zawsze dostarczającymi części najwyższej jakości i trwałości gwarantującej długie użytkowanie.
Samodzielny transport suwnicy czy innego urządzenia dźwignicowego o dużych rozmiarach i masie wielu ton, często przekracza możliwości odbiorcy, dlatego sprzęt zakupiony w naszej firmie zawsze dostarczamy do miejsca, gdzie będzie zamontowane i eksploatowane. Dokonujemy także wcześniejszego uruchomienia urządzenia, co pozwala zaoszczędzić czas przeprowadzenia prac u inwestora.
Dysponujemy środkami transportu o odpowiedniej wielkości i ładowności, umożliwiającymi bezproblemowy transport takich ładunków. W celu ustalenia terminu dostawy prosimy o wcześniejszy kontakt, drogą mailową lub dzwoniąc pod podane na naszej stronie numery telefonów.
Klient, któremu dostarczymy zaprojektowane i wyprodukowane w ALSO Holding urządzenie transportu bliskiego, może również liczyć na usługę jego montażu. Zajmują się tym nasi najlepsi specjaliści w tej dziedzinie, prawdziwi fachowcy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Montaż odbywa się na podstawie dołączonej do urządzenia dokumentacji technicznej, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami regulującymi użytkowanie różnego typu dźwignic.
Obejmuje jednocześnie ich przetestowanie, uruchomienie i wdrożenie do procesu produkcji, na bieżąco rozwiązujemy też wszystkie napotkane problemy, np. z ilością miejsca koniecznego do przeprowadzenia montażu.
Każde urządzenie dźwignicowe wymaga regularnego serwisu wykrywającego ewentualne nieprawidłowości jego pracy, a oferowane przez nas usługi serwisowe obejmują wszystkie typy urządzeń. Zapewniamy szybkie usunięcie wykrytych awarii, realizowane przez ekipę doświadczonych, doskonale przygotowanych specjalistów, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia i zestawy części zamiennych. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozwiązać każdy istniejący problem, zdiagnozować usterkę i dokonać wszystkich niezbędnych napraw. Na zgłoszenie Klienta reagujemy błyskawicznie, a można go dokonać, dzwoniąc pod podane na stronie numery telefonów czynne przez całą dobę.
Ta chętnie wybierana usługa obejmuje modernizację, unowocześnienie już działającego urządzenia, alternatywę do zakupu np. nowej suwnicy czy wciągarki linowej. Ma na celu usprawnienie jego pracy, zwiększenie wydajności i produktywności, poprawę bezpieczeństwa, wydłużenie żywotności, czy dostosowanie urządzenia do zmian zachodzących w przepisach warunkujących jego użytkowanie. Stosowane przez nas modernizacje mogą objąć praktycznie wszystkie elementy danego urządzenia transportu bliskiego, konstrukcję nośną, wózki jezdne i zestawy kołowe, tory jezdne, czy systemy zasilające i sterujące. Używamy do tego wyłącznie komponentów najwyższej jakości, renomowanych niemieckich marek.
Bardzo często zachodzi potrzeba relokacji, czyli demontażu danego urządzenia transportu bliskiego i przeniesienia go w nowe miejsce użytkowania. Oferujemy również tego typu usługi, niezbędne w sytuacji, gdy np. firma rozszerza swoją działalność i musi przenieść sprzęt do nowej hali produkcyjnej. Dysponujemy nie tylko specjalnie przeszkolonymi do tego celu pracownikami, ale i odpowiednim sprzętem, podestami, wózkami widłowymi i przede wszystkim flotą pojazdów ciężarowych. Relokację przeprowadzamy w kilku następujących po sobie etapach, począwszy od dokładnego planowania, poprzez demontaż urządzeń, ich zabezpieczenie i przygotowanie do przewozu, aż po transport, rozładunek, ponowny montaż i wdrożenie do pracy w nowym miejscu.
Jest to niezwykle trudne i odpowiedzialne zadanie, wymagające pracy specjalistów o dużym doświadczeniu i kwalifikacjach zawodowych, a takich zatrudniamy w ALSO Holding. Dokładnie planujemy przebieg prac, mając na uwadze rodzaj, wielkość i masę urządzenia dźwignicowego, sięgającą niekiedy kilkudziesięciu ton, przygotowując niezbędną do tego dokumentację techniczną. Dysponujemy potrzebnymi narzędziami i środkami pomocniczymi ułatwiającymi przenoszenie największych ciężarów. Dbamy jednocześnie o zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, unikając ryzyka wypadków, usuwając ewentualne przeszkody, czy nawet demontując część konstrukcji hali, w której pracuje np. suwnica. Przygotowujemy również urządzenie do transportu, zabezpieczając je przed czynnikami mogącymi spowodować jego uszkodzenie, mechanicznymi lub atmosferycznymi.
Zastosowanie popularnych urządzeń dźwignicowych w różnych gałęziach przemysłu, suwnic, wciągarek czy żurawi, jest niezwykle szerokie. Transportowanie ciężkich ładunków, w pionie i w poziomie, wymaga urządzeń o najwyższym współczynniku wytrzymałości i odporności na wszystkie warunki, w jakich będą pracować, często wysokiego zapylenia, wilgotności czy zmiennych temperatur.
Muszą na to być odporne wszystkie elementy składające się na dane urządzenie, powinny jednocześnie spełniać najsurowsze normy jakościowe, określane przez Urząd Nadzoru Technicznego i ustawy obowiązujące w naszym kraju oraz w Unii Europejskiej.
Ilość elementów składających się na dane urządzenie dźwignicowe, jest więc duża, dlatego współpracujemy wyłącznie z najlepszymi ich dostawcami. Komponenty pochodzą wyłącznie od cenionych, godnych zaufania i renomowanych dostawców. Posiadają jednocześnie wymagane świadectwo Kontroli Jakości, co daje pewność, że przy ich produkcji zachowano wszystkie normy konstrukcyjne i technologiczne, polskie i unijne. Korzystamy głównie z dostaw pochodzących od niemieckich wytwórców, nie stosujemy z kolei tanich, nie spełniających wymagań jakościowych, komponentów wciągarek importowanych z Dalekiego Wschodu, czy innych państw europejskich.
Wszystkim Klientom zapewniamy najlepsze na rynku, sprawdzone rozwiązania na światowym poziomie, elementy urządzeń dźwignicowych zaliczane do klasy Premium, zgodne z aktualnymi, obowiązującymi standardami w tej dziedzinie. Gwarantuje to najwyższy poziom bezpieczeństwa, bezawaryjne, wieloletnie użytkowanie urządzenia, łatwą wymianę komponentów w przypadku konieczności modernizacji czy przeprowadzenia przeglądu technicznego lub prac serwisowych.
Każdemu, kto zdecyduje się zamówić dowolne urządzenie dźwignicowe z naszej oferty, zależy na jak najszybszym terminie realizacji zamówienia i wdrożenia suwnicy, wciągarki czy żurawika w swojej firmie. Mamy to na uwadze i chcemy, aby Klient jak najprędzej otrzymał nie tylko zamówione urządzenie, jednocześnie wiemy, że równie istotne są dla niego informacje o terminach wykonania, które wynoszą:
Nasza firma nie ma sztywno określonego katalogu usług i produktów. Skupiamy się na tym, aby zawsze realizować cele naszego klienta.
Po wypełnieniu formularza, skontaktuje się z Tobą nasz ekspert, który dokładnie zbada sytuację. Następnie przygotujemy ofertę, która najbardziej pasuje do potrzeb Twojej firmy.
Skontaktujemy się z Tobą na podany numer telefonu, dopytamy o niezbędne szczegóły i przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Definicja określa suwnice jako urządzenia dźwignicowe używane w przemyśle, a obowiązujące przepisy zaliczają je do Urządzeń Transportu Bliskiego (UTB), służących do przemieszczania ładunków po torach jezdnych w poziomie i w pionie, pracujących w ruchu przerywanym. Montuje się je powszechnie w halach produkcyjnych, hurtowniach towarów, na bocznicach kolejowych, w portach, między innymi kontenerowych i magazynach.
Można je zastosować w każdych warunkach utrudniających lub uniemożliwiających użycie dźwigu, a swoim maksymalnym udźwigiem znacznie przewyższają inne rodzaje podnośników. Firma ALSO Holding oferuje je w dużym wyborze, zgodnie z potrzebami i wymaganiami klienta, oferując jednocześnie fachową pomoc w sporządzeniu indywidualnego projektu, montażu w miejscu użytkowania oraz całodobowy serwis, gwarancyjny i pogwarancyjny.
Do obsługi tego typu urządzeń są potrzebne specjalne uprawnienia, obejmujące zazwyczaj nie tylko suwnice, ale i inne wciągniki oraz wciągarki ogólnego lub specjalnego przeznaczenia. Czas trwania kursu operatora suwnic nie jest zbyt długi, ile kosztuje kurs, sprawdzimy u podmiotu go organizującego, lecz wszystkie poniesione koszty zwrócą się bardzo szybko, a pracownicy z tego typu uprawnieniami są stale poszukiwani na rynku pracy.
Częste zapytanie, jakie Klienci zadają przed zakupem suwnicy, dotyczy ich najczęściej spotykanych rodzajów. Wykorzystuje się ich wiele, różniących się od siebie budową, długością toru jazdy, rozpiętością mostu czy maksymalną masą dopuszczalnego udźwigu. Skoro są to dźwignice pracujące w tak wielu gałęziach przemysłu, to zawsze musi istnieć możliwość dostosowania ich do aktualnie panujących warunków pracy. Dotyczy to między innymi takich istotnych parametrów jak np. prędkość podnoszenia czy wysokość podnoszenia ładunku.
Suwnice dzieli się przede wszystkim ze względu na ich konstrukcję, mającą przeważnie kształt wspornika, który powinien zapewniać odpowiednią sztywność, stabilność i wytrzymałość na duże obciążenia, jakim będzie poddawana. Do ich produkcji używa się najlepszych gatunków stali, o parametrach pracy gwarantujących stuprocentowe bezpieczeństwo obsłudze suwnicy i wszystkim innym pracownikom znajdującym się w jej pobliżu. Podział suwnic w zależności od ich konstrukcji i sposobu użycia wygląda następująco:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Jak sama ich nazwa wskazuje, podwieszane powyżej poziomu roboczego, montowane najczęściej do konstrukcji dachowej w halach produkcyjnych, dlatego idealnie sprawdzają się w ograniczonej przestrzeni. Dzielą się przede wszystkim na suwnice jednodźwigarowe o udźwigu kilkunastu ton i dwudźwigarowe mające udźwig kilkudziesięciu ton. Suwnice podwieszane pozwalają jednocześnie na łatwą przebudowę zwiększającą ich funkcjonalność.
Biorące nazwę od tego, że podstawowym elementem, z jakich je zbudowano, jest tzw. brama opierająca się na podporach położonych na torze jezdnym znajdującym się bezpośrednio na ziemi. Mają jednocześnie kilka napędów poruszających cięgnik, suwnicę, pomost i służących do podnoszenia nośnika, często również zintegrowaną kabinę operatora suwnic. Suwnice bramowe są używane głównie do przemieszczania ładunków na zewnątrz np. w stoczniach czy na kolei, chociaż nie jest to regułą, spotykamy je również w pomieszczeniach zamkniętych np. halach produkcyjnych.
Są to suwnice będące odmianą typu bramowego, a specyfika ich konstrukcji wsporczych polega na tym, że z jednej strony opierają się na torze jezdnym, a z drugiej np. na estakadzie, słupach lub ścianie budynku.
Są odmianą suwnicy pomostowej, w której zastosowano dodatkową kolumnę, przeważnie obrotową z uchwytem widłowym, stabilizującą linę we wciągarce. Dzięki niej łatwiej można odebrać ładunek i przetransportować go do miejsca przeznaczenia, a ten rodzaj suwnic znajduje zastosowanie między innymi w magazynach wysokiego składowania, do transportu palet, rur i prętów stalowych oraz towarów w paczkach lub koszach.
Odmiana suwnic pomostowych, najczęściej spotykana w wersji jednodźwigarowej, o konstrukcji wspartej na moście, właśnie jednym dźwigarze z zespołami jezdnymi, dzięki którym most suwnicy może poruszać się po torowisku. Suwnice natorowe także montuje się w halach produkcyjnych, ich udźwig sięga nawet do 10 ton, a rozpiętość mostu sięga z kolei blisko 36 metrów.